VA DIG SJÄLV

Det finns så otroligt många människor där ute som inte tror på sig själva, och som inte är sig själva.
Den där "coola masken" många drar på sig för att de inte har mod nog att vara den de är, vara med de kompisar den vill, ha de kläder den vill eller lyssna på den musik de vill - hur många är det inte som har den?

Det underbaraste som finns är att vara med människor man kan vara sig själv med, och som är sig själva tillbaka. Inget falskt spel där man är tvungen att tänka två gånger innan man säger något.

Jag försöker att ALLTID vara mig själv, ändå märker jag att med vissa människor väljer jag att hålla tyst istället för att vara som jag brukar och säga vad jag tycker rakt ut.
Aldrig att jag skulle sjunka så långt att jag till exempel skulle säga något jag inte menar bara för att passa in.
De jag inte kan vara den jag är med är jag inte med längre än jag måste.

Det jag ville komma till med det här inlägget är att alla ni borde tänka på att ni alltid ska vara er själva, de som inte accepterar er för den ni är är ändå inte värda att vara med er.
Hur mycket ni än anstränger er för att passa in kommer det alltid finnas de som inte gillar dig av en eller annan anledning. Bara att inse redan från början, livet blir mycket lättare så fort man slutar bry sig i vad andra tycker.

(Detta är taget från powerpony.blogg.se! OM hon vill att jag tar bort det gör jag självklart det. Jag tycker iallafall att hon har helt rätt och håller med henne fullständigt)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Vackra ord och tankar.

2012-11-03 @ 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback