4 dec

 
I dagens ''lucka'' tänkte jag skriva fakta om Mia. Har bara skrivit lite om henne så här kommer ett låååångt inlägg om bara henne:
 
Sjefs Mia, eller Mia som hon kallas, är en genomsnäll häst på 10 år. Hon är en svart kallblodstravare men används just nu som ridhäst. Jag hopptränar henne just nu och är på gång med tävlandet. Mia ÄLSKAR mat. Varje gång jag kraffsar hovarna brukar hon stå och nafsa på min jacka.
 
 
 
I ridningen är hon världens underbaraste och snällaste. Hon märker när det sitter en nybörjare på ryggen och då blir hon som en annan häst. Gör inte ett skit, bara lunkar på där som ingenting. Tillochmed har min pappa ridit på henne och han är inte direkt en hästmänniska. När jag rider är det fullt ös arbetslös oftast. Vi håller just nu på att träna på tempot. Och vilken utveckling vi har gjort tillsammans. I början var det stressgalopp på långsidorna och nu, ja nu galopperar vi lugnt på volter, hoppar banor i galopp osv. Hon ÄLSKAR att hoppa!
 
 
Sådär! Kommer inte på något mer. Hope u like it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback