Hur blir det sen?

 
Tänkte berätta lite om hur det jag och Mia kommer jobba under det året vi har henne på foder och hur det kommer bli. Om vi börjar med hur vi kommer jobba henne:
 
Mia är väldigt, väldigt svag i bakdelen. Och den styrkan i bakdelen behövs när hon ska hoppa, så hon orkar skjuta ifrån ordentligt. Carro sa det i fredags då vi hoppade studs, hon är väldigt nära marken när hon galopperar och Det gör att hon får svårt att hoppa studs. Hon liksom kan inte hoppa ordentligt. Om ni fattar? Så det jag ska göra är att träna mycket markarbete och stärka upp bakdelen. Och sen att jobba mycket i galoppen. Bland annat galoppbommar, jobba henne i lite djupare snö på vintern så hon lyfter benen ordentligt.
 
Och sen då hur det kommer bli:
Jag och mamma kollar runt lite efter medryttarhäst just nu. Gärna en ponny som jag kan hoppa med. Mia har och kommer aldrig få den förmåga att hoppa massa tävlingar. Och det är det jag vill satsa på. Så en ponny som jag rider en gång i veckan kommer det troligtvis bli. Sen kommer jag nog försöka få ut Mia på nån hopptävling då och då. Dom lite lägre klasserna.
 
Hoppas ni fattade? Blev lite komplicerat men ni kommer troligtvis förstå senare!
 
Ungefär såhär såg det ut i fredags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback